Monday, April 7, 2014

MENGATASI MATA SEMBAB


Q:

"I am 35 years old and leading a relatively active lifestyle.  I exercise regularly and am on a wide range of supplements.  But lately my eye bags are becoming very prominent.  Please advise"



A:


As we grow older or skin loses some of its elasticity and bags, etc, under the eyes become more noticeable.  Another cause of this is poor function of the liver and kidneys.




Quite often taking a dandelion-based herbal diuretic in combination with extra vitamin C  and six to eight glasses of water daily will help immensely.  This will help flush the kidneys, keeping them healthy, as well as maintaining proper function of the liver.




Also, vitamin C is needed for the formation of collagen, the cement of skin, and it also helps to maintain skin's elasticity.




I would  suggest that an antioxidant A, C and E formula would be the best way because the other antioxidant nutrients in the formula, beta carotene and vitamin E, are of great benefit to good health and healthy skin - Russel Setright, Australian naturopath n herbalist











Kadang ada kalanya kita menangis semalaman hingga mata sembab dan bengkak  keesokan harinya. Bisa juga mata menjadi sembab karena durasi tidur yang kurang.



Membasuh  wajah Dengan Air Dingin



Gunakan sapu tangan  lembut yang dicelup air biasa maupun air dingin. Lekapkan atau lapkan ke wajah dan mata Anda selama beberapa menit. Maka sembab di wajah Anda akan berkurang.




Menggunakan Uncang teh


Gunakan uncang teh yang didinginkan selama beberapa menit. Uncang teh bisa merilekskan area kantung mata yang sembab dan mengurangi lingkaran hitam serta tanda stres di kulit.



Memakai Irisan Kentang 



Kentang mengandung banyak air yang boleh digunakan untuk mendinginkan kulit. Gunakan hirisan kentang untuk menyejukkan  mata sehingga sembab berkurang.



Menggunakan Air Garam



Anda juga boleh membasuh area yang sembab dengan air garam. Kandungan garam bisa membantu menenangkan kulit dan membuatnya berseri kembali.



Memakai Concealer



Gunakan concealer untuk menyamarkan kerutan yang makin nampak akibat mata sembab. Aplikasikan sedikit sambil ditepuk perlahan dengan jari manis untuk meratakannya.


Dengan menggunakan beberapa langkah di atas, Anda boleh mengatasi mata yang sembab. Untuk menrias mata pada mata yang sembab, hindari jenis smokey eyes yang boleh membuat mata nampak penat.



Pakailah warna alami seperti cokelat untuk membingkai mata, sehingga lebih terlihat natural dan mengurangi efek mata sembab.




Keep glowing ladies!

No comments:

Post a Comment

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...