Saturday, August 25, 2012

Ahli kubur yang menanggisi pemergian Ramadhan

Death is not the end of our life
It is just the beginning
We will be at a better place
Where we can see His Face
Where we can hear His voice
As promised by Him
Ya Hayyum Ya Qoyyum Ar Rahman




Salam Kekayaan

Ahli Kubur yang menanggisi pemergian Ramadhan

Selamat hari Raya Eidul Fitri -Semoga panjang umur dan murah rezeki.

Terimakasih ya Allah saya sihat dan saya ada lebih dari mencukupi.

Apabila kita mulakan hari kita dengan bersyukur, Allah akan gandakan lagi apa yang kita ada sekarang, let say nenek ada rm20,000 in the bank and the god will multiply it by 2, huh huh jangan jeles, jangan jeles.  I had known it what it looks like to have whatever u have multiply by 2.  Tak tipu you.

Tak adeler tetiba duit kat bank you berganda macam tu aje. dia akan beri dalam bentuk lain, orang beli dari kita dan kata

"keep the chance..."
setiap hari 10kali  sehari dan 360 hari setahun,  banyak tu wei

tak termasuk

"Ain, nak makan ape, saya belanja....."

tak termasuk

"Makcik Ain, ibu belanja durian dari kampung....."

tak termasuk lagi

"Kak, ini kain batik dari indon, kiriman ibu saya buat kakak, suami dan anak kakak......"

tak termasuk

"Ini minyak habatussauda dari Makkah, kawan Amir baru balik dari umrah..."

tak termasuk

'kak, saya ada lebih biskut kucing, nah saya belanja kucing-kucing akak..."

Tak termasuk

"Kak, nak tak tudung warna brown, tak cantik dengan aku, aku beri kakak, kakak mau..."

"Mao, mao......"


Alhamdulillah,macam-macam ade, macam-macam saya merasa.

Leks ar, layan cerita raya nih:


Ahli Kubur Yang Menanggisi Pemergian Ramadhan
-Nenek kebayan Comel

My beautiful and inteligent daughter informed me that, her girlfriend's family  as usual during the last day of Ramadhan  went visiting and cleaning the grave of their parents.

Nothing unusual happenened on that particular afternoon.

But once they reached home, the son whose is about 4 years old asking her mother

"Mama, nape orang yang dalam kubur  tadi nanggis?"

"Adik salah dengar kot, bukan adik kecil yang nanggis kat kubur tadi?"

"Suara orang tualah mama. betul-betul kubur depan adik?"

"Satu orang nanggis atau ramai-ramai nanggis"

"Ramai...."

"Nanggis sakit ke atau nanggis minta tolong jerit kuat-kuat?"

"Macam adik nanggis kalau sedih atau merajuk dengan mama, dengar dia orang nanggis adik rasa macam nak nanggis sama, sedih sangat"

"Jadi orang nanggis sedih le........"

"Haah........................................"

Subhanallah.

Yang di alam baqa' tau menghargai Ramadhan Al-mubarak.

Selamat Jalan Ramadhan Al-Mubarak, panjang umur jumpa lagi. I love you and  I will be missing u....till next year ........





No comments:

Post a Comment

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...