Tuesday, December 4, 2012

KAYA DOA DAPAT SUAMI KAYA UGAMANYA














Salam Kekayaan anak-anak bertuahku, semoga semuanya dipermudahkan. Tiada masalah yang tidak dapat diatasi, tiada beban yang tidak dapat ditanggung dengan keyakinan Allah akan memberi jalan keluar lambat laun.

Satu pintu ditutup ada sepuluh pintu lagi menunggu kita untuk membukanya.

Jika masih bertimpa-timpa masalah yang datang, selesai satu datang lagi satu, re-check balik, apa yang kau patut buat tapi kau tak buat atau apa yang kau tak sepatutnya buat tapi kau telah buat, cepat-cepat  tebus balik kesalahan kita dengan banyakkan beribadah dan bersedekah, ia dapat membantu mengurangkan kemurkaan Allah..

Yakinilah jika Allah mengambil sesuatu darimu dia akan memberi balik dalam gandaan, cuma kau harus bersabar dan redha menghadapinya.

Beritahu Dia :"ya Allah aku redha dengan musibah ini dan terima kasih kerana mengingatkan aku dan berilah ganti yang lebih baik, terima kasih ya Allah"

Jika boleh alirkan airmatamu. Itu bagus buat  emosimu dan juga sistem badan kamu kerana airmata itu sebenarnya membawa bersama-samanya toksid-toksid keluar dari tubuh kamu.

Seorang gadis yang manis 19 tahun bertanya kepada nenek

"bagaimana untuk mendapat suami yang baik ...?"

"senang aje, kamu berdoa minta dari Allah suami yang baik, dan Allah akan berikan.

 Mula dari sekarang, katakan kamu hendak berkahwin masa umur 25 tahun, dalam masa 6 tahun ini kamu berdoa dan  berjuta-jutan doa kamu kemukan kepada Allah, pasti ada salah satunya sangkut.  Kita meminta bertahun-tahun sebelum masanya"

Ingat ye perempuan yang baik untuk lelaki yang baik, jika ada berlaku sebaliknya pada pendapat kita, pasti Allah yang maha mengetahui sesuatu lebih dari kita menghendakkan situasi itu berlaku, jika ikut hukum tarikan pun sama, orang yang sama auranya akan tertarik kepada mereka yang sama aura, oleh itu kita harus menjadi baik untuk menarik orang yang baik-baik menyukai kita"                              

"Kalu kita tak sembahyang bolehkah kita berdoa sahaja"

"mengapa tak sembahyang sayang..?"

"Dulu masa kat sekolah duduk asrama sembahyang, sekarang duduk dengan kakak tak sembahyang"

"Never mind, yang sudah itu cuba kamu perbaiki, mulai sekarang kamu wajib sembahyang, kasihanilah orang yang akan mengusung jenazah kamu ke kubur nanti, orang tak sembahyang jasadnya berat"

"iakah kakak?"

"ia sayang"

Sejak itu dia memberitahu nenek dia cuba sedaya upayanya untuk menunaikan sembahyang 5 waktu.




No comments:

Post a Comment

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...