Wednesday, August 28, 2013

7 TANDA WANITA PUNYA KEMAMPUAN HEBAT DI ATAS RANJANG






Wanita memang menyimpan banyak misteri yang tak mudah difahami. Ada kalanya dia lemah lembut, namun sesekali boleh berubah liar di tempat tidur. Di lain masa, dia cenderung diam dan pasif. Untuk masalah prestasi seksual, para ahli berupaya mencari petunjuk yang tersirat.


"Ini sangat sukar diukur. Tumit yang tinggi, skirt yang pendek dan cara berjalan hanya bererti sedikit. Itu adalah tanda-tanda niat, tapi bukan tanda-tanda bahawa dia baik di tempat tidur dan serasi dengan anda," kata Helen Fisher, Ph. D., seorang antropolog di Rutgers University.

Seperti dilansir Men s Health, Senin (6/5/2013), berikut adalah beberapa tanda seorang wanita hebat di atas ranjang.

1. CERGAS
Wanita yang tahu dan mengatakan apa yang diinginkan, bahkan ketika menjawab pertanyaan biasa, cenderung bersikap tegas di tempat tidur. Wanita yang tegas umumnya bertanggung jawab atas kesenangannya dan tidak membuat pasangan bersusah payah untuk meneka.

"Selera orang di tempat tidur pelbagai seperti selera makanan. Seseorang mungkin menyukai makanan Jepun tetapi membenci pizza. Wanita saat ini tidak malu. Mereka sekarang lebih berpengalaman dan lebih menuntut," kata Fisher.

2. Perhatikan Cara Makannya
"Perhatikan bagaimana caranya makan dan menggunakan garpu. Apakah dia menikmati? Apakah dia sensual? Jika seseorang makan perlahan, mungkin mereka ingin bercinta untuk masa yang lama. Saya adalah salah satu orang yang makannya paling lambat yang saya tahu," kata Candida Royalle, penerbit filem dewasa.

3. Perhatikan Selera Ais Krimnya
Alan Hirsch, MD, ahli saraf dan pengarah Smell and Taste Treatment Research Foundation di Chicago pernah melakukan kajian terhadap 720 orang berusia 24 - 59 tahun. Dia membandingkan ujian personaliti, rasa ais krim kegemaran, es krim kegemaran pasangan dan dan status hubungan.

Pecinta ais krim kopi ternyata memiliki karakter dramatik, menggoda, genit, paling romantis dan serasi dengan peminat rasa strawberi. Penyuka vanilla cenderung emosional, ekspresif dan suka mengumbar kemesraan, sesuai dengan lelaki yang Athletic. Sedangkan penggemar mint chocolate chip cenderung sesuai satu sama lain.

4. Cara Bicaranya Mirip
"Hal pertama yang harus dicari adalah pantulan perilaku dan kelajuan verbal. Artinya, jika kelajuan dan perilaku nonverbalnya sesuai, maka kemungkinan perilaku seksualnya juga sesuai. Jika seseorang tampaknya lambat bergerak dan orang lain tampak gelisah, mereka akan mempunyai perbezaan langkah seksual," kata Michael cunningham, Doktor Falsafah, profesor psikologi sosial di University of Louisville

5. Tahu Apa yang dimau
"Wanita muda sering kurang rileks untuk boleh mengalami orgasme. Wanita yang lebih tua tahu apa yang mereka suka dan akan memberitahu pasangan. Mereka menyedari bahawa jika sering orgasme, akan mengakibatkan baik baginya," kata Fisher.

Saat menopause, kadar estrogen menyurut sehingga testoteron pada wanita lebih mendominasi. Hal ini membolehkan wanita menjadi lebih tegas dan menuntut. Banyak di antaranya yang jadi lebih tertarik pada seks.

6. Punya Bibir yang Indah
"Cara anda mencium menjelaskan banyak tentang bagaimana anda bercinta. Saya menyebut ciuman sebagai 'hubungan wajah. Ini tak hanya menggunakan bibir saja, namun menggunakan seluruh tubuh," kata Ava Cadell, Ph.D., seorang seksologi yang beribu di Los Angeles.

7. Penari yang Baik
"Tarian atau dance menunjukkan sifat bertenaga yang menunjukkan bahawa seseorang sedang berada dalam keadaan baik. Tetapi saya fikir, apa yang sebenarnya terjadi adalah menari menunjukkan seseorang yang sosial dan percaya diri," kata Fisher.

* Sumber detikHealth



No comments:

Post a Comment

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...