Thursday, August 1, 2013

INDAHNYA PUISI HASSAN AL-BASRIi



Translation Below



Indahnya Puisi Hasan Al-Basri




Puisi Hasan Al Basri



Aku tahu rizkiku 


tak mungkin diambil orang lain. 

Karenanya hatiku tenang.



 
Aku tahu amal-amalku tak mungkin dilakukan orang lain. 


Maka aku sibukkan diriku untuk beramal.




Aku tahu Allah selalu melihatku. 


Karenanya aku malu bila Allah mendapatiku melakukan maksiat.




Aku tahu kematian menantiku. 


Maka kupersiapkan bekal untuk berjumpa dengan Rabbku.







I know for sure
that what is belongs to me
will never be given to  others
with this knowledge alone, am at peace

I know
Others will not do the good deeds for me
that is why am busiest myself doing it

I know for sure
Allah always watching above over me
because of that alone
am ashamed to do anything wrong


I know some day
I will be call to be with Him
That is why am preparing myself for the journey to face my Creator


Translation By Ain Yoli

No comments:

Post a Comment

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...