Wednesday, September 11, 2013

BERTINDAK! NOW!


Public Figure · 43,315 likes















JANGAN HANYA MENCUBA, SEPATUTNYA ANDA PERLU LAKUKAN!




Ini lagi satu PUNCA KEGAGALAN!




Kebanyakkan anda hanya mencuba untuk mendapatkan apa yang mereka mahukan.Masalahnya di sini ialah, setiap kali anda mencuba, anda sebenarnya membuat persiapan untuk menemui kegagalan pada diri anda.




Realitinya anda tidak boleh mencuba untuk melakukan sesuatu. Ia hanya ada dua pilihan, samada anda mahu LAKUKAN atau TIDAK. Jadi sebenarnya tiada istilah MENCUBA untuk berjaya.




Minda anda mungkin menolak konsep ini, tetapi ia adalah benar. Anda mungkin berkata,? Saya telah mencuba bermacam-macam perkara itu dan ini, dan akhirnya saya berjaya juga?. Okey, anda berjaya apabila anda berhenti mencuba dan mula melakukannya.




Anda telah lakukan apa yang anda perlu lakukan untuk mencapai matlamat anda. Jadi pelajaran dan pengajarannya di sini ialah anda tidak boleh berjaya selagi anda mencuba. Tetapi apabila anda berhenti mencuba dan mula lakukan anda boleh mula mengharapkan keputusannya.




Bila seseorang mencuba program pembangunan diri, mereka serta-merta menjuruskan diri mereka ke arah kegagalan. Mencuba merupakan binaan-dalam kepada kegagalan kerana jika kita mencuba sesuatu dan tidak berjaya, kita biasanya hanya mampu berkata tak mengapa, sekurang-kurangnya aku telah mencuba.




Tetapi itu menunjukkan anda tidak dapat apa yang anda mahukan.
Masalahnya di situ ialah, anda hanya boleh mempunyai dua perkara dalam hidup iaitu, alasan atau jawapan. Dengan kata lain, samada anda memiliki apa yang anda mahukan atau anda memiliki sebab atau alasan mengapa anda tidak dapat memiliki apa yang anda mahukan. Tetapi di sana tidak ada jalan tengah.




Maknanya di sini ialah, kejayaan atau kegagalan adalah berdasarkan kepada tindakan anda samada anda terus melakukan atau hanya mencuba untuk lakukan.




Mereka yang mencuba saya jamin akan gagal. Mereka yang lakukan (tindakan berterusan sehingga mereka mendapat keputusan yang mereka inginkan) adalah orang-orang yang mencapai impian hebat yang mereka idam-idamkan selama ini.




BERTINDAK SEKARANG!

No comments:

Post a Comment

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...