Thursday, March 27, 2014

INDAHNYA KELAHIRANMU ANAKKU






Dua kali Aisha discan bertujuan untuk memastikan dia sihat di dalam kandungan ibu.




Scan kali ke dua confirmed its a boy, declared doctor with a smile on his handsome face. Secara detailed dia menerangkan perbezaan di antara baby boy and baby girl hehehe cute..........



Apabila tangisan pertama yang lantang, Ain berfikir anak ini akan jadi sarjana suatu hari nanti hehe dan apabila diperkenalkan kepada ibu, doktor suruh ibu menyebut jantina baby.



Ibu terkejut besar, "....its a baby girl doc, but we scanned  and confirmed a boy.....!"



"Bertenang, bertenang, itu perkara biasa, jangan jadi perempuan cina semalam, dia terkejut baby boy dia keluar sebagai baby girl sehingga uri tidak keluar, apabila saya beritahu jika uri tidak keluar dalam masa 24 jam, saya terpaksa melakukan pembedahan, ya, akibat terkejut langsung uri tidak keluar.....calm down ok Puan..............."


Dia membesar sebagai budak perempuan yang comel dan pendiam tetapi agak boyish sedikit.   Setiap barang kemas yang dipakai akan rosak or worst still hilang, contoh, rantai leher semua hilang, rantai tangan hilang, rantai kaki hilang, anting-anting hilang sebelah, apabila ditanya:


"I dont know ibu, its just disappeared ok"



"Bila hilang...."



"2 weeks ago"



"Why did not let me know so that we can trace back whatever it is"



"Takut ibu marah"



Fenim,  tidak dipakaikan barang kemas, anak gadis kecil orang lain comelnya berhias cantik, anak gadis kita MashaAllah pandainya  hilangkan barang ...................fenim fenim.




Dari kecil lagi dia ada hobi yang sangat mahal - buku!    Setiap kali keluar shopping, satu kemestian untuk berbelanja di kedai buku. Kalau ke pameran buku, sediakan duit lebih jika tidak adalah yang mengalirkan airmata.  Itulah yang paling mahal, dia tidak bersuara walau sepatahpun tetapi airmatanya akan mengalir sepanjang perjalanan balik ke rumah, jika mahu menghentikan tangisannya kita harus berpatah balik dan belikan buku sebagaimana yang dikehendakinya.




Apabila diberitahu kepada neneknya:




"Anak canggih siapa itu...................sebijik macam ibunya hihihihi!"



Amboi!!



Anak adalah cermin kepada ibubapa.




Okeyla.   Sila baca ini:




Keajaiban Proses Melahirkan Melalui Operasi Caesarian.












Dalam Gambar ini bayi baru lahir dengan kantung ketuban utuh. Dan Bayi masih bernapas dari plasenta....




Maha Besar Allah...Dan atas alasan inilah kita harus Mencintai Ibu kita...yang sudah berjuang siap berkorban nyawa demi melahirkan kita kedunia...




Bantu sebarkan jika kamu peduli untuk mengingatkan yg lain...


No comments:

Post a Comment

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...