Thursday, June 14, 2012

MINUM ALKALI ?



Photo: Daripada Ibnu Abbas Radhiyallahu’anhuma :

” Sebaik-baik air yang keluar daripada perut bumi ialah Air Zam Zam kerana terdapat padanya makanan yang mengenyangkan dan PENAWAR yang boleh menyembuhkan penyakit. ” – Hadis Ibnu Hibban dan At-Tabrani

Jus Alkali Himax5 ialah satu penemuan baru, gabungan Sains, Al-Quran dan Sunnah. Ianya adalah hasil daripada Air Zam Zam yang dipadatkan dengan menggunakan teknologi terkini dan ianya juga di terapi dengan Bacaan Al-Quran 30 juzuk dan Doa-Doa Pilihan. Di samping itu, ianya juga diadunkan dengan ramuan terpilih seperti mineral kristal dan Pine Cyprus yang terbukti keberkesanannya di dalam ilmu perubatan.

Jus Alkali Himax5 adalah satu jus minuman alkali yang membantu memperbaiki keseimbangan asid dan alkali di dalam badan ke arah kesihatan yang sempurna. Secara ringkasnya, Jus Alkali Himax5 adalah ” PENAWAR SEMULAJADI PENYAKIT MODEN”.

Ingin cuba? Komen saya nak di bawah ini atau whatsapp / sms ke 016-9974746 (Adib)
Profile Air Zam-Zam



















Antara lain kelebihan air zamzam ini adalah :



1. Boleh menyembuhkan pelbagai penyakit dengan izin Allah.



2. Diberkati dan mengeyangkan peminumnya.



3. Mampu menyempurnakan hajat peminumnya dengan izin Allah.



4. Allah menjadikan air zamzam sebagai penyebab kepada pembangunan dan kemajuan bumi Makkah. Seterusnya, kewujudan Baitullah di bumi itu.



5. Antara mata air syurga.



6. Antara tanda kekuasaan Allah di bumi Makkah.



7. Antara nikmat besar dan manfaat yang dapat dilihat di Tanah Haram Makkah.
















Salam Kekayaan



kITA MULAI HARI KITA DENGAN BERSYUKUR KEPAD iLLAHI DI ATAS SEGALA KURNIANYA.  tHANK YOU YA ALLAH.



Semasa menunggu pelanggan datang membeli, Ain Yoli duduk berfikir bagaimana air digunakan sebagai medium untuk di buat berubat iaitu air di bacakan surah-surah Yassin.   



Ingat tak masa kita kecil?  Jika kita demam atau sedang menghadapi peperiksaan orang tua kita menggunakan air tersebut untuk mengubati atau sebagai peransang untuk kita rajin belajar sehingga memperolehi kejayaan.



Begitu besar pengaruh air Yassin di dalam kehidupan kita.



Air bacaan Yassin juga jika disiram ke atas kubur dipercayaian  siksaan kubur akan terhenti selagi air tersebut tidak kering.  Oleh itu setiap kali kami berziarah ke kubur arwah ayahanda yang amat dikasihi kami membawa air bacaan surah Yassin untuk disiram di atas kubur beliau dan begitu juga air tersebut akan disiram juga di atas kubur-kubur yang mengelilingi kubur arwah ayahanda kami.  Berkongsilah serba sedikit agar semua merasa manfaatnya.  



Bagaimana air ini boleh menyerap surah yasin tersebut?  Adakah air ini ada memori?.  Bagaimana?  Bagaimana? How? How?



Persoalan in telah 3 hari bermain-main di fikiran nenek.  Sehinggakan Ain hampir putus asa untuk mendapatkan jawapan.  Ain rasa harus berhenti berfikir fasal air ini jika tidak dibimbangi nanti ada yang jadi gila pula.  Tetapi selagi persoalan ini tidak jelas Ain tidak puas hati.




Ditakdirkan Allah pada hari ketiga sebuah kereta proton berhenti  dan seorang perempuan manis keluar dari kereta.




Setelah selesai urusan membeli dan pelanggan juga tidak ada kami berkenalan.



"Ain, ada masa tak?  Saya nak cakap sikit"



"Tentang apa?"



"Ain pernah tengok wajah air tak?"



"Awak nak cakap pasal air zam-zam ke?"



Teka Ain dengan terujanya.. 3 hari sudah memerah otak memikirkan pasal air, kini ada hamba Allah yang Allah hantar datang nak berbicara berkenaan air.  Walhamdullillah syukran.



"Hari tu ada  pakar air dari Jepun telah dijemput datang ke Malaysia.  Dia telah mengkaji tentang hal  ini selama 15 tahun.  



Dia dapati air yang paling cantik wajahnya apabila dilihat dibawah microskop ialah air zam-zam.  Wajah air ini bercahaya dan wajahnya   membentuk corak bintang yang dihiasi diamond.



"Pakar itu ambil setitis air dan panggil seorang peserta kursus untuk melihat wajah air tersebutdi bawah microskop.  Kemudian dia suruh orang tersebut menyumpah air tersebut berkali-kali.  Apabila air yang di sumpah itu dilihat di bawah microskop wajah air yang tanpa warna sebelum disumpah telah menjadi keruh seperti warna air teh susu.  



Sekarang air yang sama dia meminta seorang peserta lain pula untuk melihat air yang telah disumpah tadi di bawah microskop dan dia diminta memuji-muji air tersebut



Setelah memuji-muji air dengan berselawat sebanyak 3 kali  dia disuruh lihat air itu di bawah microskop sekali lagi.



Alangkah terperanjatnya dia apabila wajah air yang keruh tersebut telah bertukar kembali menjadi jernih, tanpa warna  dan bersinar-sinar.



Air juga boleh membaca fikiran kita.  Jika kita berdekatan dengan air dan fikiran kita amat kotor air tersebut jika dilihat di bawah microskop wajahnya sangat kotor.  Oleh sebab itu apabila berdekatan dengan air jaga fikiran kita. Air tersebut sangat kotor walhal secara mata kasar kita melihat air itu bersih.



Jika kita memasak sup dan fikiran kita penuh dengan perasaan marah, sah sahlah sup tersebut tidak sedap kerana memori kemarahan kita yang ada di dalam sup tersebut.



Begitu juga jika kita bangun pagi dengan fikiran yang serabut dan tidak tenang lalu kita mandi,  Air tersebut dapat membaca memori kita dan dia bertukar menjadi air yang kotor.  Well, bayangkan jika mandi dengan air yang kotor? Apa yang akan terjadi? 



Oleh sebab itu apabila berada dekat dengan air terutama air minuman, berhati-hatilah dengan tuturkata atau fikiran kita jika tidak, confirm air yang kita minum itu air yang kotor sekotor fikiran kita ketika itu"



MasyaAllah, tertunai juga hasrat Ain untuk mendalami dan memahami berkenaan air.  



So air-air yang telah diperdengarkan surah yasin kepadanya akan menyimpan bacaan surah Yassin yang didengari itu di dalam memorinya menyebabkan air itu menjadi penawar.





AIR KOSONG PENAWAR PELBAGAI JENIS PENYAKIT



KAJIAN para saintis mendapati amalan meminum air sebaik bangun dari tidur setiap pagi mempunyai banyak manfaat.  Japanese medical society misalnya berjaya membuktikan dalam kes-kes tertentu amalan ini mampu memulihkan penyakit termasuk yang serius.



Di antara penyakit yang termasuk dalam penyelidikan persatuan perubatan di negara matahari terbit itu ialah sakit kepala, sakit-sakit badan, sistem jantung, artritis, degupan jantung yang pantas, epilepsi, lemak berlebihan, bronkitis, tibi, meningitis, buah pinggang dan jangkitan pada air kencing.



Bagaimanapun amalan minum air kosong sebaik jaga dari tidur ini perlu mengikut beberapa peraturan untuk memastikan keberkesanannya.  



*   Minum 4 gelas air (160 ml) sebaik jaga dari tidur setiap pagi dan sebelum memberus gigi.


*   Berus gigi dan bersihkan mulut tetapi jangan makan atau minum apa-apa untuk 45 minit.


*   Selepas 45 minit anda boleh makan atau minum seperti biasa.


*   Selepas 15 minit mengambil sarapan, makan tengahari dan makan malam jangan makan atau minum untuk tempoh 2 jam.



*   Bagi pesakit yang lanjut usia dan tidak larat minum empat gelas air sekali gus diperingkat  permulaan, mereka boleh memulakan kaedah  rawatan ini dengan meminum air secara berperingkat sehingga mampu mencapai empat gelas sehari.




*   Kaedah rawatan dipercayai mempu merawat pelbagai penyakit dalam tempuh tertentu:

1.   Tekanan darah tinggi                    -  30 hari
2.   Gastrik                                           -  10 hari
3.   Diabetis                                          -  30 hati
4.   Sembelit                                         -  10 hari
5.   Kanser                                           - 180 hari
6.   Tibi                                                -   90 hari




Pesakit artritis hanya perlu mengikuti rawatan tersebut untuk tiga hari.  Rawatan ini tidak mempunyai sebarang kesan sampingan kecuali diperingkat awal pesakit mungkin kerap buang air kecil.

SUMBANGAN KEMENTERIAN PEMBANGUNAN WANITA DAN KELUARGA.
   

NASIHAT DOKTOR:





AIR UBAT TERBAIK




Saya selalu menasihati bahawa pesakit yang mengalami rasa sakit kepala, rasa nak demam dan sakit badan/sendi disebabkan oleh kekurangan air. Tidak perlu makan pelbagai ubat. Banyaklah minum air (dan paracetamol jika perlu). 




Saya mencadangkan 1.5L sehari..





MINUMAN BERALKALI???





Apa tu?






 Peliknya!!!!





Nanti dulu....cuba baca pendapat pakar tentang air alkali.




Apa Kata mereka?




"Air alkali adalah anti-oksida yang sangat kuat dan satu bahan yang sangat berkesan dalam mencegah penyakit kerana air alkali berion mineral akan membekalkan oksigen yang banyak kepada sel-sel, meneutralkan asid dalam badan dan mengembalikan keseimbangan pH badan" 




- Dr Hidemitsu Hayashi (Director Water Institute of Japan)





"Apa yang saya cuba beritahu dunia ialah minumlah air alkali untuk mengeluarkan bahan buangan berasid, penyebab universal pelbagai penyakit kalangan orang dewasa"




- Sang Whang (Pengarang Buku Reverse Aging)





” Sebaik-baik air yang keluar daripada perut bumi ialah Air Zam Zam kerana terdapat padanya makanan yang mengenyangkan dan PENAWAR yang boleh menyembuhkan penyakit. ”


– Hadis Ibnu Hibban dan At-Tabrani




Jus Alkali Himax5 ialah satu penemuan baru, gabungan Sains, Al-Quran dan Sunnah. Ianya adalah hasil daripada Air Zam Zam yang dipadatkan dengan menggunakan teknologi terkini dan ianya juga di terapi dengan Bacaan Al-Quran 30 juzuk dan Doa-Doa Pilihan. 




Di samping itu, ianya juga diadunkan dengan ramuan terpilih seperti mineral kristal dan Pine Cyprus yang terbukti keberkesanannya di dalam ilmu perubatan.




Jus Alkali Himax5 adalah satu jus minuman alkali yang membantu memperbaiki keseimbangan asid dan alkali di dalam badan ke arah kesihatan yang sempurna. Secara ringkasnya, Jus Alkali Himax5 adalah ” PENAWAR SEMULAJADI PENYAKIT MODEN”.




GOUT



Semua pesakit gout pun tahu bahawa masalah yang sungguh menyeksakan itu adalah berpunca daripada tahap asid urik badan yang terlalu tinggi. 



Selain daripada mengambil ubat gout yang diberi oleh doktor untuk mengawal bengkak dan kesakitan gout itu, anda turut perlu mengambil inisiatif untuk mencari penawar gout alternatif yang lebih selamat dan semula jadi untuk menurunkan bacaan asid urik badan anda. 




Ini adalah kerana anda tidak boleh bergantung kepada ubat-ubat gout kimia itu buat seumur hidup, semakin banyak pil-pil yang anda telan masuk, semakin besar beban buah pinggang anda untuk menyingkirkan sisa-sisa kimia itu. Kalau keadaan ini berterusan, buah pinggang anda akan menjadi semakin lemah dan akhirnya berhenti fungsi sama sekali.





Salah satu penawar gout yang paling semula jadi adalah air zam zam. Selama ini, air zam zam sudahpun terkenal dengan kuasa pemulihannya terhadap macam-macam penyakit. 




Walaupun terdapat pihak yang meragu-ragu tentang kesahihannya, pengalaman dan kisah benar ramai pesakit gout beragama Islam yang baru kembali dari Tanah Suci turut membuktikan keajaiban air zam zam.





Persoalannya adalah, bagaimana air zam zam dapat membantu mengurangkan masalah gout? Jawapannya adalah terus dan jelas, kajian saintifik menunjukkan bahawa air zam zam mengandungi bahan mineral beralkali seperti kalsium, magnesium, kalium yang boleh meningkatkan pH air dan menjadi alkali. 





Asid Urik seperti namanya, adalah sejenis asid dan apabila asid bertemu dengan alkali, mereka akan saling meneutralkan. Bahan hasil peneutralan akan disingkirkan melalui air kencing dan peluh.




No comments:

Post a Comment

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...