Sunday, February 9, 2014












Menurut Pegawai Perubatan Estetik Pusat Kecergasan Wanita Az-Zahrah (PKW),Bandar Baru Bangi, Dr Siti Hawa Abd Karim, kolagen adalah sejenis protein yang penting untuk memelihara keremajaan dan keanjalan kulit. Kira-kira 25 hingga 35 peratus daripada jumlah keseluruhan protein di dalam badan terdiri daripada kolagen dan 80 peratus struktur kulit terbentuk darinya. 




“Bahan ini berfungsi untuk mempertingkatkan penghasilan sel baru, membantu memelihara keremajaan kulit, melembutkan dan membuat kulit lebih bercahaya serta efektif menghilangkan kedutan dan mencegah proses penuaan,” katanya.


 

Namun, apabila usia semakin meningkat, bermula seawal 25 tahun proses 
pengurangan kolagen oleh sel fibroblast akan berlaku seterusnya menyebabkan kulit menampakkan garis penuaan, berjeragat, kusam dan kurang bermaya.


 

“Ini ditambah faktor alam sekitar seperti debu dan kotoran, terdedah terlalu lama kepada sinaran matahari, penggunaan bahan kosmetik yang tinggi kandungan kimia, tekanan di tempat kerja serta wanita yang sering melahirkan anak, menyebabkan pengurangan penghasilan kolagen dalam, sekali gus menyumbang kepada kelesuan kulit,” katanya.



 
Berapa USIA anda? kalau di bawah 25 tahun tak perlu risau TAPI.... kalau dah mencecah angka 30++ anda perlu risau jika belum ada back up. Jangan nanti jalan sebelah suami, orang ingat jalan dengan adik. Lagi haru kalau orang ingat kita BIBIK, siap NGORAT SUAMI kita. Takkan suami asyik tengok orang lain je cantik??? Niatkan untuk sedap suami memandang. Dapat PAHALA lagi

Masa berjalan.... setiap hari badan kita makin tua..........

Pastikan kolagen yg dipilih
1. selamat (termasuk cara penyediaan , packing)
2. sumber dari sisik ikan laut dalam
3. molekul sangat ringan spy mudah diserap tubuh
4. ada agen pengikat
5. mudah larut



BELLECIOUS HD








SUMBER DARI iNTERNET

No comments:

Post a Comment

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...