Thursday, February 13, 2014

THE PAST IS UR LESSON, THE PRESENT IS UR GIFT



Quote



Ain menaiki teksi untuk ke suatu destinasi.




"Kak sudah beberapa kali menaiki teksi saya, tapi kak tak pernah pandang saya....."



"Really"



Whoa, sahih sah dia mengintai melalui cermin pandang belakang. 



"Ya, ini kali ke empat kak naik teksi saya, tapi tak pernah kak pandang saya, kenapa?"



Whoa, dia ingat semua pelanggan dia ke? hihihihi



"Encik I tak perlu tengok muka u dan muka semua orang untuk tahu orang itu baik kah atau tidak.  Naluri saya akan memberitahu saya berhadapan dengan orang yang macamana yang di hadapan saya ini."



"Huh? macamana tu?"



"Sebelum menahan teksi untuk pergi  ke mana sahaja, I akan mohon doa dari Tuhan, berikanlah aku seorang pemandu teksi yang baik sahaja yang akan berhenti mengambil aku dan menghantarkan aku ke destinasi aku. Sebab itu sebanyak mana teksi yang I tahan dia tidak akan berhenti melainkan pemandu yang baik-baik sahaja"



"Macamana nak tahu?"



"Mereka tak akan berhentila, jika ada dalam kes-kes yang tertentu naluri I akan memberitahu yang pemandu di hadapan ini tidak baik dengan perasaan tidak suka terhadap pemandu tersebut, jika ini berlaku I akan tengok meter sehingga RM4.00 ke RM5.00 dan akan minta diberhentikan dan akan mengambil teksi lain untuk meneruskan perjalanan........"



"Huh biar betul kak?"



"Ya, jadi jangan kecil hati jika orang tidak memandang atau menoleh kepada kita, orang itu sebenarnya sudah kenal dengan kita tanpa kita buat apa-apa pun, aura kita memberitahu mereka kita ini orang yang macamana dan one more thing, kita melihat dengan matahati, kita kan orang-orang Alhamdulillah hihihihi...."



"Hihihihi akak ni.........ya lah kita kan orang-orang Alhamdulillah....hihihi"




3DnrFMLQl99OSauln1WFUiZ1NchoU30_uTiruefR



No comments:

Post a Comment

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...